söndag 19 februari 2017

Utdelningsportföljen uppdaterad. Ett nytt bolag har tillkommit

Min utdelningsportfölj är nu uppdaterad. Flera bolag har gått upp och jag har fyllt på några befintliga innehav. Jag har också köpt en liten post i Nilörngruppen efter dippen i samband med deras rapport. Jag kan tänka mig öka där framöver och kommer nu bevaka bolaget lite extra.

När jag är nyfiken på ett bolag så köper jag ibland en liten post på mindre än 10.000 kr just för att det gör att man automatiskt håller bättre koll på bolaget om man är aktieägare. Får se om jag ökar där.

Fördelningen bland bolagen är så här.  Är det något bolag du saknar?

Branschfördelningen är enligt grafiken nedan. Jag är inte riktigt nöjd med fördelningen ännu men som jag sagt tidigare är portföljen ganska ny och jag fortsätter fila på den.



2 kommentarer:

  1. Roligt att se att någon annan också har Tieto som innehav.

    Ett fint bolag med bra horisont i dagens samhälle.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för din kommentar.
    Jag har köpt in en mindre post vilket jag brukar göra när jag vill disciplinera mig att bevaka ett bolag lite bättre. Vi får se hur det utvecklas men jag kan tänka mig öka där också. :-)

    SvaraRadera