söndag 16 april 2017

Snart på plats i USA - vill veta hur Amerikanerna ser på sin ekonomi

Jag åker snart till Kalifornien i USA för en veckas arbete. Det är en konferens inom mitt arbetsområde och jag har sett fram emot det länge. Jag har varit i USA flera gånger i arbetet och på semester och jag måste säga att jag tycker om USA. Jag tycker landet är enkelt att vistas i och Amerikaner är generellt mycket service-minded och hjälpsamma. Det som även lockar är att Kalifornien är världens 6:e största ekonomi!! Ungefär lika mycket som Frankrike.


Det senaste året har jag fått upp ögonen mer och mer för Amerikanska aktier. Det är numera både enkelt och billigt att handla aktier från andra sidan Atlanten. Det rimmar kanske lite illa att handla eftersom vi har en värdering av börsen i USA som är rekordhög och det är med andra ord inte billigt att handla aktier där. Men jag har några innehav som jag haft en tid och även om börsen går ner så kommer jag fortsätta ha kvar dem och invänta nästa uppgång.

Jag har Johnson & Johnson, MC Donalds, VF Corp samt ganska många aktier under bevakning. T ex;
Amazon, Senior Housing Properties REIT, Walt Disney, Coca Cola, Reality Income Corp, Colgate, Procter & Gamble och Emerson.

Nu när jag är i USA och träffar branschkollegor som primärt är relativt högt uppsatta chefer så är min förhoppning att få intressanta diskussioner som rör den Amerikanska ekonomin, hur man ser på Trump-rally och hur framtidstron är. Detta ska bli mycket intressant.

Jag sammanfattar mina intryck när jag är tillbaka från USA.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar