söndag 26 mars 2017

Intervjuad av Claes Hemberg - Att pruta ränta på bolån

För ett bolån på 2 mkr är varje prutad tiondel på bolånet värd 2000 kr. Så kan du lägga några timmar på att pruta ner din ränta med exempelvis 0,5% så är det en årlig besparing på 10.000 kr!
Sköna pengar som det går att ha mycket roligare för än att ge dem till banken.

Det började för några veckor sedan med att jag via #sägdinränta på Twitter postade min bolåneränta som jag prutat ner till 1,18%. Det visade sig vara veckans bästa ränta, åtminstone på #sägdinränta.

I den vevan blev jag kontaktad av sparekonomen Claes Hemberg, aktiv bloggare och på Twitter. Claes uppmuntrar och informerar människor att sänka sina låneomkostnader. Han undrade om jag ville bli intervjuad för att dela med mig av mina tips för att pruta ner räntan på bolån. Jag ställde så klart gärna upp med att dela med mig av hur jag gjort.


Här kan ni läsa Claes Hembergs artikel:
http://blogg.avanza.se/hemberg/2017/03/16/prutade-hem-22-000-kr/

Förhoppningsvis inspirerar det någon att spara lite extra pengar.


Kom ihåg;

  • Det är du som sitter i förarsätet - inte banken. 
  • Det är enklare än du tror att pruta om du är förberedd. 
  • Du kan spara en hel del.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar